۲۳ فروردین، ۱۳۹۱

Of our elaborate plans, 
The End

طبع موسیقایی به مرور و به نرمی برحسب جنس تکرار شده‌ها تغییر می‌کند، فرم می‌گیرد و رشد می‌کند. فکر می‌کنم نه متر و معیاری برای خوب بودن قطعه‌هایی که تا به حال به اشتراک گذاشتم هست و نه ادعایی بر تاثیر روی سلیقه مخاطب. البته که هرچه هست متعلق ومربوط به صاحب اثر است هرجند کیفیت فایلها را پایین می آوردیم که یک جورهایی یک سری مسائل رعایت شود. تنها می‌توانم بگویم قطعه‌هایی که به مرور زمان برایم احساس خوبی ایجاد می‌کردند را گذاشتم و خطی در توصیفش نوشتم تا قدری کار شخصی شود. حالا هرچقدر که این کار دلی باشد و خیلی ربطی به فیدبک گرفتن از مخاطب نداشته باشد ولی گاهی هم برای ادامه دادن شنیدن و شریک شدن در حس کسانی که شریکِ شنیدنش شده اند خواستنی بوده. لااقل این که مثلن فلان ترک جواب خودرا درفلان جاده دربهمان فصل داده یا مسیر فرمانیه تا هفت تیر ساعت یک شب دقیقن به اندازه زمان پخش این قطعه است. موسیقی گذاشتن در راپسودی برایم مثل فرستادن امواج در فضاست بلکه موجودی در سیاره دیگر پیامت را بگیرد و پاسخی بفرستد. این است که مرحوم گوست داگ عادت داشت هر بار که کتابی به دختر بچه قرض می‌داد شرط می کرد که وقت برگرداندن حتمن باید نظرش را در مورد کتاب برایش بگوید. 

البته همه این‌ها بهانه‌ است. هرچند هنوز هم بنا به سیستمی که چند سال قبل ابداع کردم آلبوم گوش می‌دهم و قطعات دلخواه را جدا می‌کنم اما حس می‌کنم دوره شِر کردن برایم تمام شده. دیگر کمتر نَفَس این کارها هست.

5 نظرات:

آذین گفت...

حیف نیست؟ :(
با دوستانم هر وقت حرف موسیقی و وبلاگ هست، از سلیقه ی "آقای بریف" هم حرف هست..

ناشناس گفت...

بریف انکانتر عزیز گذاشتمش تو About

نگار گفت...

جناب بریف!حالا که دارم سیگنال میفرستم شاید خیلی دیر شده باشد ولی بگیریدش خواهشن! آدم باید نقش لبخند یا سپاسگزاری قلبی‌اش را بکشد، حتا اگر شده فیل قرض کند! فیلی که هرگز نداشته!!
آقا! این تو بی بای یور سایدتان هنوز هم ما را با یک فوج یکهو میپراند و از روی هزارتا دریا و کوه رد میکند و نفس‌مان را بند می‌آورد!
I cannot explain this dear,I will not even try...

امضا: ساکن سیاره‌ای که فیلهایش در حال انقراضند...

Brief Encounter گفت...

ممنون از سیگنال, آره اون ترک خیلی خوبه، فیلمش رو هم حتمن ببین

فروغ گفت...

من یک فولدر دارم توی کامپیوتر شرکت از موسیقی های تو. حیفه که دیگه شر نمی کنی.